Pawanera
Ako sme pomohli servisu Pawanera transformovať sa na špecialistu, prilákať bonitnejšiu klientelu a zvýšiť priemernú hodnotu zákazky o 28%.

O klientovi a transformácii
Pawanera je autoservis s dlhoročnou tradíciou, ktorý poskytoval komplexné služby. Napriek skúseným mechanikom a solídnej reputácii čelili výzvam typickým pre mnohé úspešné, no preťažené servisy: vysoká vyťaženosť jednoduchými opravami s nízkou maržou, tlak na ceny od niektorých zákazníkov a obmedzené možnosti pre rast ziskovosti.
Majiteľ servisu sa rozhodol pre transformáciu s cieľom posunúť sa do prémiovejšieho segmentu, špecializovať sa viac na vozidlá Mercedes-Benz, prilákať klientelu ochotnú platiť za odbornosť a zvýšiť celkovú profitabilitu podniku.

Výzvy pred transformáciou
Pôvodné výzvy:
Príliš veľa nízkomaržových prác
Servis bol často zahltený jednoduchými opravami, ktoré neprinášali dostatočný zisk a blokovali kapacitu pre zložitejšie a lukratívnejšie zákazky.
Tlak na ceny od časti klientely
Niektorí zákazníci neustále vyjednávali o cenách, čo znižovalo marže a demotivovalo personál.
Nedostatočná online prezentácia pre prémiový segment
Pôvodný web a marketing neoslovovali efektívne majiteľov novších a prémiovejších vozidiel.
Ciele transformácie:
Cieľ 1: Prilákať bonitnejšiu klientelu
Zamerať marketing na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek, ktorí hľadajú kvalitu a odbornosť.
Cieľ 2: Zvýšiť priemernú hodnotu zákazky
Posunúť sa od jednoduchých opráv k komplexnejším a lepšie plateným servisným úkonom, zvýšiť AOV minimálne o 20%.
Cieľ 3: Vybudovať imidž špecialistu
Posilniť vnímanie servisu Pawanera ako experta na vozidlá Mercedes-Benz a prémiové služby.
Základné údaje
Klient:
Pawanera s.r.o.
Odvetvie:
Autoservis (špecializácia Mercedes-Benz)
Naše riešenie:
Transformačný balíček
(Prémiový web + Facebook marketing)
Dosiahnuté výsledky transformácie
Naša stratégia transformácie
Prémiový predajný web
Vytvorili sme nový, moderný web s dizajnom a textami, ktoré komunikujú odbornosť, kvalitu a špecializáciu na Mercedes-Benz. Web bol optimalizovaný pre prilákanie bonitnejšej klientely.
Cielený Facebook Marketing
Spustili sme Facebook kampane zamerané na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek v relevantnej lokalite. Reklamy zdôrazňovali špecializáciu a kvalitu servisu.
Implementácia stratégie
1. Hĺbková analýza a definovanie cieľovej skupiny
Analyzovali sme súčasnú klientelu, identifikovali najziskovejšie segmenty a definovali profil ideálneho zákazníka pre transformovaný servis Pawanera.
2. Vytvorenie prémiového predajného webu
Navrhli sme nový web s dôrazom na profesionalitu, odbornosť a špecializáciu na Mercedes-Benz. Texty a vizuály boli prispôsobené tak, aby oslovili náročnejšiu klientelu a komunikovali vyššiu hodnotu služieb.
3. Spustenie cielených Facebook kampaní
Pripravili sme a spustili reklamné kampane na Facebooku, ktoré cielili na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek v okolí servisu. Reklamné kreatívy zdôrazňovali odbornosť a špecializované služby.
4. Optimalizácia a sledovanie konverzií
Pravidelne sme analyzovali výsledky kampaní a webu, optimalizovali cielenie a kreatívy pre maximálny prísun relevantných dopytov. Sledovali sme nielen počet dopytov, ale aj ich kvalitu a potenciálnu hodnotu.
Výsledky a prínosy transformácie
Zvýšenie priemernej hodnoty zákazky o 28%
Vďaka zameraniu na komplexnejšie služby a bonitnejšiu klientelu sa priemerná hodnota jednej zákazky zvýšila o 28%, čo priamo viedlo k vyššej ziskovosti.
Nárast podielu prémiových zákazníkov o 45%
Cielený marketing a nový web efektívne oslovili majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek, čím sa výrazne zlepšila skladba klientely.
Pokles nízkomaržových prác o 30%
Servis sa mohol viac sústrediť na zložitejšie a lepšie platené opravy, keďže dopyt po jednoduchých, nízkomaržových prácach od cenovo senzitívnych klientov klesol.
Vybudovanie reputácie špecialistu
Pawanera sa vďaka novej online prezentácii a cielenej komunikácii etablovala ako vyhľadávaný špecialista na vozidlá Mercedes-Benz vo svojom regióne.
Zvýšenie celkovej ziskovosti
Kombinácia vyššej priemernej hodnoty zákazky a lepšej skladby klientely viedla k citeľnému nárastu celkovej ziskovosti servisu, aj pri zachovaní podobnej vyťaženosti.
"Pred spoluprácou s VášÚspech sme mali síce plno, ale často sme robili malé opravy za nízke ceny. Nový web a marketing nám pomohli prilákať majiteľov Mercedesov, ktorí si cenia našu odbornosť. Priemerná cena zákazky stúpla, robíme zaujímavejšiu prácu a celkovo je biznis oveľa profitabilnejší. Konečne môžeme plánovať ďalší rozvoj."
Peter
Majiteľ, Pawanera s.r.o.
Chcete transformovať váš servis?
Pomôžeme vám prilákať bonitnejšiu klientelu, zvýšiť marže a posunúť váš autoservis na vyššiu úroveň.