Transformácia Autoservisu

Pawanera

Ako sme pomohli servisu Pawanera transformovať sa na špecialistu, prilákať bonitnejšiu klientelu a zvýšiť priemernú hodnotu zákazky o 28%.

Pawanera Logo

O klientovi a transformácii

Pawanera je autoservis s dlhoročnou tradíciou, ktorý poskytoval komplexné služby. Napriek skúseným mechanikom a solídnej reputácii čelili výzvam typickým pre mnohé úspešné, no preťažené servisy: vysoká vyťaženosť jednoduchými opravami s nízkou maržou, tlak na ceny od niektorých zákazníkov a obmedzené možnosti pre rast ziskovosti.

Majiteľ servisu sa rozhodol pre transformáciu s cieľom posunúť sa do prémiovejšieho segmentu, špecializovať sa viac na vozidlá Mercedes-Benz, prilákať klientelu ochotnú platiť za odbornosť a zvýšiť celkovú profitabilitu podniku.

Webstránka Pawanera po transformácii

Výzvy pred transformáciou

Pôvodné výzvy:

Príliš veľa nízkomaržových prác

Servis bol často zahltený jednoduchými opravami, ktoré neprinášali dostatočný zisk a blokovali kapacitu pre zložitejšie a lukratívnejšie zákazky.

Tlak na ceny od časti klientely

Niektorí zákazníci neustále vyjednávali o cenách, čo znižovalo marže a demotivovalo personál.

Nedostatočná online prezentácia pre prémiový segment

Pôvodný web a marketing neoslovovali efektívne majiteľov novších a prémiovejších vozidiel.

Ciele transformácie:

Cieľ 1: Prilákať bonitnejšiu klientelu

Zamerať marketing na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek, ktorí hľadajú kvalitu a odbornosť.

Cieľ 2: Zvýšiť priemernú hodnotu zákazky

Posunúť sa od jednoduchých opráv k komplexnejším a lepšie plateným servisným úkonom, zvýšiť AOV minimálne o 20%.

Cieľ 3: Vybudovať imidž špecialistu

Posilniť vnímanie servisu Pawanera ako experta na vozidlá Mercedes-Benz a prémiové služby.

Základné údaje

Klient:

Pawanera s.r.o.

Odvetvie:

Autoservis (špecializácia Mercedes-Benz)

Naše riešenie:

Transformačný balíček

(Prémiový web + Facebook marketing)

Dosiahnuté výsledky transformácie

Priemerná hodnota zákazky+28%
Podiel prémiových zákazníkov+45%
Pokles nízkomaržových prác-30%
Návštevnosť webu (cielená)+150%

Naša stratégia transformácie

Prémiový predajný web

Vytvorili sme nový, moderný web s dizajnom a textami, ktoré komunikujú odbornosť, kvalitu a špecializáciu na Mercedes-Benz. Web bol optimalizovaný pre prilákanie bonitnejšej klientely.

Cielený Facebook Marketing

Spustili sme Facebook kampane zamerané na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek v relevantnej lokalite. Reklamy zdôrazňovali špecializáciu a kvalitu servisu.

Implementácia stratégie

1. Hĺbková analýza a definovanie cieľovej skupiny

Analyzovali sme súčasnú klientelu, identifikovali najziskovejšie segmenty a definovali profil ideálneho zákazníka pre transformovaný servis Pawanera.


2. Vytvorenie prémiového predajného webu

Navrhli sme nový web s dôrazom na profesionalitu, odbornosť a špecializáciu na Mercedes-Benz. Texty a vizuály boli prispôsobené tak, aby oslovili náročnejšiu klientelu a komunikovali vyššiu hodnotu služieb.


3. Spustenie cielených Facebook kampaní

Pripravili sme a spustili reklamné kampane na Facebooku, ktoré cielili na majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek v okolí servisu. Reklamné kreatívy zdôrazňovali odbornosť a špecializované služby.


4. Optimalizácia a sledovanie konverzií

Pravidelne sme analyzovali výsledky kampaní a webu, optimalizovali cielenie a kreatívy pre maximálny prísun relevantných dopytov. Sledovali sme nielen počet dopytov, ale aj ich kvalitu a potenciálnu hodnotu.

Výsledky a prínosy transformácie

Zvýšenie priemernej hodnoty zákazky o 28%

Vďaka zameraniu na komplexnejšie služby a bonitnejšiu klientelu sa priemerná hodnota jednej zákazky zvýšila o 28%, čo priamo viedlo k vyššej ziskovosti.


Nárast podielu prémiových zákazníkov o 45%

Cielený marketing a nový web efektívne oslovili majiteľov vozidiel Mercedes-Benz a iných prémiových značiek, čím sa výrazne zlepšila skladba klientely.


Pokles nízkomaržových prác o 30%

Servis sa mohol viac sústrediť na zložitejšie a lepšie platené opravy, keďže dopyt po jednoduchých, nízkomaržových prácach od cenovo senzitívnych klientov klesol.


Vybudovanie reputácie špecialistu

Pawanera sa vďaka novej online prezentácii a cielenej komunikácii etablovala ako vyhľadávaný špecialista na vozidlá Mercedes-Benz vo svojom regióne.


Zvýšenie celkovej ziskovosti

Kombinácia vyššej priemernej hodnoty zákazky a lepšej skladby klientely viedla k citeľnému nárastu celkovej ziskovosti servisu, aj pri zachovaní podobnej vyťaženosti.

"Pred spoluprácou s VášÚspech sme mali síce plno, ale často sme robili malé opravy za nízke ceny. Nový web a marketing nám pomohli prilákať majiteľov Mercedesov, ktorí si cenia našu odbornosť. Priemerná cena zákazky stúpla, robíme zaujímavejšiu prácu a celkovo je biznis oveľa profitabilnejší. Konečne môžeme plánovať ďalší rozvoj."

Peter

Majiteľ, Pawanera s.r.o.

Chcete transformovať váš servis?

Pomôžeme vám prilákať bonitnejšiu klientelu, zvýšiť marže a posunúť váš autoservis na vyššiu úroveň.